Acum insa este vadit ca, orice ar fi alteritatea, ii revine in chip necesar sa fie insasi fata de ceva diferit. (…) Caci fiecare este alta decat celelalte, nu prin natura ei ci prin participarea la ideea de alteritate. (…) In chip necesar deci, nefiinta revine miscarii, ca si tuturor genurilor. Caci, potrivit tuturor, natura alteritatii, facand pe fiecare altul decat fiinta lucrurilor, aduce nefiinta. Si, intr-adevar, pe toate, potrivit cu cele spuse, le vom putea numi pe drept ca nefiind, dar deopotriva, devreme ce participa la fiinta lucrurilor, ca fiind si ca realitati. (…) Ori de cate ori vorbim despre ceea ce nu este, pare-se nu rostim ceva contrar fiintei lucrurilor, ci doar diferit de ea. (…) Asadar, nu vom fi de acord sa spunem ca negatia inseamna contrariul, ci doar ca ‘ne’ ori ‘nu’ indica un lucru din cele diferite, cand sunt puse inaintea numelor respective. Caci dovedind cum ca exista o anumita natura a alteritatii si ca ea este distribuita asupra tuturor realitatilor unele fata de altele ,am cutezat sa spunem, cu privire la partea opusa fata de fiecare lucru existent, cum ca ea, ca atare, este cu adevarat ceea ce nu este.
(Platon, Sofistul)
(Platon, Sofistul)
Comentarii
Trimiteți un comentariu